Targa Top repair with Carbon Fibre

OP
OP
Darrellg1
Nov 27, 2017
173
177
43
Surrey BC
Best answers
0
Car
1987 Corvette coupe,
Reactions
185 1 0
#62
20180413_114436.jpg 20180413_165523.jpg 20180413_181240.jpg 20180413_184954.jpg 20180413_191153.jpg 20180413_194120.jpg 20180413_194350.jpg 20180413_200723.jpg 20180413_192312.jpg Well....I took the plunge. I did the 1st lay up on the induction inlet. I WAS gonna make another topic for this but I figured the less jumping around the better. I wrapped the crap outta the LM (Layup mandrel) composite geek speak for a mold, in shipping tape while under vacuum so I can get a good consolidation. (More geek speak for compression between layers.) Its wrapped up and laid to bed till debag tommorow. ;-) 20180413_114436.jpg 20180413_165523.jpg 20180413_181240.jpg ATTACH=full]15951[/ATTACH]
 
Last edited:
OP
OP
Darrellg1
Nov 27, 2017
173
177
43
Surrey BC
Best answers
0
Car
1987 Corvette coupe,
Reactions
185 1 0
#63
Theres dupes on the pics....dunno why, and gonna leave em incase it deletes it all.....Yeah I got that kinda luck lol!:Banghead:
 
OP
OP
Darrellg1
Nov 27, 2017
173
177
43
Surrey BC
Best answers
0
Car
1987 Corvette coupe,
Reactions
185 1 0
#65
Got a proper vacuum pump for 100 quid. Not bad and it works great, I should be able to pull at least 25"Hg....Its hardly been used.Worth almost 300
 

ddgermann

Power User
Beta
C7 Owner
Jul 1, 2017
2,292
2,726
113
Edmonton
Best answers
0
Car
2017 3LZ Z06 Z07
Reactions
2,827 7 0
#66
Cool set up!
Looking forward to the first unveiling of your CF Darrell. :Lurk5:
 
OP
OP
Darrellg1
Nov 27, 2017
173
177
43
Surrey BC
Best answers
0
Car
1987 Corvette coupe,
Reactions
185 1 0
#67
Cool set up!
Looking forward to the first unveiling of your CF Darrell. :Lurk5:
Thanks Derek, soon! I had to break down and order in some release film and peel ply as the polyester liner really stuck to my core layup. I DO NOT want to mess up any of that carbon fiber tubing.
 
OP
OP
Darrellg1
Nov 27, 2017
173
177
43
Surrey BC
Best answers
0
Car
1987 Corvette coupe,
Reactions
185 1 0
#68
Update.....re....intake induction tube.

Well, after making a few errors,
1, using foam thats too friable.
2, I trimmed waaaay too much off to get symmetry as it was outta wack in the transition from oval to round on the mold.

So its a redo. I hate crappy looking work and this was looking like a dirty chunk of corn on the cob. Guess it failed Inspection boys lol. Pics tell the tale.

I used a piece of heavy tar paper to make the master FROM the car this time, and not the accordion, wrapped the tar paper in shipping tape, once shape was established, and started another lay up, minus vacuum this time. I will vacuum when I do the CF.

20180415_172053[1].jpg 20180415_200805[1].jpg 20180415_200832[1].jpg 20180415_201211[1].jpg
 

nascar03

Power User
Jan 27, 2009
2,932
1,759
113
Township of Langley, BC
Best answers
0
Car
1975 coupe/2003 vert
Reactions
1,815 2 0
#69
I’m so impressed when people can make ‘stuff’....!!
Way to go Darrell...

Thanx for letting me watch from afar.

(Pay no attention to the guy in lawn chair with the binoculars..it’s not me! Maybe?)

Graham
 
OP
OP
Darrellg1
Nov 27, 2017
173
177
43
Surrey BC
Best answers
0
Car
1987 Corvette coupe,
Reactions
185 1 0
#70
I’m so impressed when people can make ‘stuff’....!!
Way to go Darrell...

Thanx for letting me watch from afar.

(Pay no attention to the guy in lawn chair with the binoculars..it’s not me! Maybe?)

Graham
Lol. No probs bud. I just looked in on the cure, and its setting up nice. Carbon Fiber skin is next!!!! :Party:
 

ddgermann

Power User
Beta
C7 Owner
Jul 1, 2017
2,292
2,726
113
Edmonton
Best answers
0
Car
2017 3LZ Z06 Z07
Reactions
2,827 7 0
#71
Gigity.... :Biggrin:
 
OP
OP
Darrellg1
Nov 27, 2017
173
177
43
Surrey BC
Best answers
0
Car
1987 Corvette coupe,
Reactions
185 1 0
#72
I laid the Carbon Fiber on the inlet. I was reluctant to use the vacuum on it as it have seen what happens to a tool box under vacuum, lol, add the fact we stuck it in the autoclave at ramped it up to 350 psi, well it didnt fair well, and our chargehand was pissed as it was his tool box lol, but sans autoclave here, I still had concerns about 28" inches of vacuum on a 3 layer layup. I think implosion may have occurred lol So,old school cut and buff after this. 20180416_132017[1].jpg 20180416_132030[1].jpg 20180416_135429[1].jpg 20180416_143019[1].jpg
 
Last edited:
OP
OP
Darrellg1
Nov 27, 2017
173
177
43
Surrey BC
Best answers
0
Car
1987 Corvette coupe,
Reactions
185 1 0
#73
This is after debag, inside the inlet. No apparent dry spots or delams, yay! 20180416_170206[1].jpg
 
OP
OP
Darrellg1
Nov 27, 2017
173
177
43
Surrey BC
Best answers
0
Car
1987 Corvette coupe,
Reactions
185 1 0
#74
A top coat inside and out will take care of any waves and or bubbles in the resin.
 
OP
OP
Darrellg1
Nov 27, 2017
173
177
43
Surrey BC
Best answers
0
Car
1987 Corvette coupe,
Reactions
185 1 0
#76
Just have to make a gasket on each side and 5 hp more I guess lol!!
 

ddgermann

Power User
Beta
C7 Owner
Jul 1, 2017
2,292
2,726
113
Edmonton
Best answers
0
Car
2017 3LZ Z06 Z07
Reactions
2,827 7 0
#77
Looks pretty cool Darrell.

The benefits of carbon fibre. “Horsepower” :Biggrin:
 
OP
OP
Darrellg1
Nov 27, 2017
173
177
43
Surrey BC
Best answers
0
Car
1987 Corvette coupe,
Reactions
185 1 0
#78
Lol...sho nuff!
 

Lawrence

Casual User
Sep 2, 2015
42
13
8
Trenton Ontario
Best answers
0
Car
1985 and 1975 FB
Reactions
16 0 0
#80
very cool and I would say more like 10 extra hp.
 

Users Who Are Viewing This Thread (Users: 0, Guests: 1)